Jak usunąć negatywne opinie, artykuły i treści z wyszukiwarki Google?

Jednym z najczęstszych pytań, które słyszymy od klientów jest pytanie o to jak usunąć coś z wyszukiwarki Google? Szczerze mówiąc, usuwanie negatywnych treści z Internetu nie jest łatwe. W rzeczywistości istnieje na to tylko kilka skutecznych sposobów, które omówimy w niniejszym artykule:

  1. SEO

 

Maciej Żakiewicz, Adwokat – zrozumienie ograniczeń wynikających z zasad funkcjonowania Internetu, a także zasad działania wyszukiwarek internetowych jest kluczem do prawidłowego określenia problemu, a następnie wdrożenia adekwatnych narzędzi – programistycznych, wizerunkowych lub prawnych. Usuwanie treści z internetu to nierzadko syzyfowa praca.

1. SEO – optymalizacja wyników wyszukiwania

W większości przypadków najlepszym sposobem na usunięcie negatywnych artykułów jest schowanie ich w wynikach wyszukiwania Google (lub ich marginalizacja). Jak to robimy? Trzeba zająć się zarządzaniem zaawansowanymi zasadami SEO i poprawić widoczność wielu pozytywnych artykułów na temat naszej firmy lub osoby. W miarę pojawiania się negatywnych treści, zawierające je artykuły pojawiają się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. To powoduje, że dla przeciętnego użytkownika szukającego informacji na temat firmy lub osoby zaczynają dominować negatywne treści.

Dlaczego tak się dzieje?

Ponieważ negatywne artykuły i opinie przyciągają kliknięcia i linki, które z kolei napędzają wyszukiwarki, które wyświetlają takie treści coraz wyżej. W rezultacie inne strony mogą zobaczyć taką zawartość i zacząć publikować podobne artykuły. Błędne koło.

Jakie sobie z tym poradzić?

Celem działania w takim wypadku jest odwrócenie tego cyklu, dzięki czemu odbiorcy online, wyszukują i łączą się z możliwie największą liczbą pozytywnych treści o osobie lub firmie. Popraw swoje wynik wyszukiwania.

Zostaw komentarz

zwiń rozwiń